sobota, 20 kwietnia, 2024

Wyjątkowy koncert na Dzień Babci i Dziadka w Gminie Kolbudy

Utwory Franka Sinatry, Zbigniewa Wodeckiego, Jerzego Petersburskiego, a także inne doskonale znane melodie operetkowe, filmowe czy przeboje XX wieku. Wszystko to dla naszych mieszkańców, którzy w miłej atmosferze chcieliby uczcić Dzień Babci i Dzień Dziadka. W niedzielę 22 stycznia do świata niezapomnianych dźwięków przeniesie nas grupa Artis. Na naszej scenie usłyszymy solistów: tenora Janusza Bazylewicza oraz sopranistkę Ewelinę Wojciechowską. Wokaliści wielkie przeboje światowej estrady wykonają z towarzyszeniem zespołu. Sekcję instrumentalną tworzą muzycy grający na skrzypcach, pianinie, flecie i puzonie. Zaczynamy o godzinie 18.00. Wstęp wolny.

Artis  – to trójmiejski projekt muzyczny, który w swoim szerokim repertuarze posiada muzykę operetkową, operową, musicalową, piosenki XX wieku, muzykę filmową, popularną, barokową, klasyczną i romantyczną. Na co dzień członkowie zespołu pracują w: Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej, Państwowej Operze Bałtyckiej, Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica”.

Artis tworzy projekty artystyczne m.in. z Krzesimirem Dębskim, zespołem Zagan Acoustic, czy doktorem Maciejem Gańskim z Akademii Muzycznej w Gdańsku. Współpracuje także z najlepszymi wokalistami w kraju, na co dzień występującymi w: Państwowej Operze Bałtyckiej, Operze Novej w Bydgoszczy, Teatrze Muzycznym w Lublinie, Teatrze Muzycznym w Łodzi oraz z Waldemarem Malickim.

Ewelina Wojciechowska

Absolwentka Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (2004 r.), absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, kierunek – Politologia i Nauki Społeczne (2002 r.). Kształciła się m.in. pod kierunkiem maestry H. Mickiewicz. Uczestniczyła w II Międzynarodowym Kursie Mistrzowskim dla Wokalistów prowadzonym przez maestro Ronaldo Paneraia w Gdańsku. Swoje umiejętności wokalne rozwijała także pod kierunkiem prof. J. Rappè.

W 2007 r. debiutowała na scenie Opery Bałtyckiej, z którą łączy ją stała współpraca. Wykonywała m.in. rolę Cześnikowej i Jadwigi S. Moniuszko „Straszny dwór”, Magdaleny G. Verdi „Rigoletto”, Pisany G. Verdi „I due foscari”, Czipry i Saffi J. Strauss „Baron cygański”, Damy Lady Macbeth i Lady Macbeth G. Verdi „Macbeth”. W 2010 roku wykonała partię Halki w „Halce” S. Moniuszki, rolę tę wykonywała w kolejnych latach. Od tego czasu występuje w repertuarze sopranowym. Kreowała również Abigaille, Lady Macbeth, Aidę, Toscę (Niemcy, Szwajcaria). Nominowana przez Operę Bałtycką do Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury 2008 r..

Brała udział w prawykonaniu Oratorium Syberyjskiego „Terra Exsècrabilis” – Ziemia Przeklęta Z. Popielskiego wykonując partię solową, Białystok 2005 i 2009 r. Opera i Filharmonia Podlaska. Prawykonywała „Pie Jesu” L. Boulanger podczas VIII Międzynarodowego Festiwalu – Kalejdoskop Form Muzycznych, Sopot 2007 r..; uczestniczyła w VIII Festiwalu Hoffmannowskim – Polsko-Niemiecki Festiwal Operowy, Teatr Wielki, Poznań 2008 r. i innych.

Opera to pasja. Dotychczas wystąpiła w około 70 spektaklach. W repertuarze posiada największe role-hity operowe przeznaczone na sopran dramatyczny, a także pieśni, operetki, oratoria, musicale znanych kompozytorów światowych. Występuje w repertuarze operowym, bierze również udział w koncertach filharmonicznych z orkiestrami, festiwalach i koncertach organowych, koncertach kameralnych, prawykonaniach. Wykonała ponad 200 koncertów solowych. Występuje w kraju i za granicą m.in. Niemcy, Szwajcaria, Anglia. 

Ważną rolę w repertuarze odgrywają utwory S. Moniuszki – propaguje twórczość kompozytora. Od czasu studiów uczestniczy w Moniuszkowskich Festiwalach Podlasia m.in. w Filharmonii Białostockiej, Pałacu Branickich, Operze i Filharmonii Podlaskiej. Uczestniczyła w spektaklu „Stanisław Moniuszko” wg A. Walickiego w Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku 2004 r.. Laureatka nagrody dla Najlepszego Wykonawcy w IV Konkursie Moniuszkowskim „Pieśń Wieczorna”, Białystok 2004 r.. Rozprawa doktorska poświęcona operze „Halka”. Od wczesnej młodości pisze wiersze, eseje, fraszki, sztuki teatralne; interesuje się filozofią, politologią (przemiany kulturowe, cywilizacyjne).

Janusz Bazylewicz

Urodzony w Białymstoku. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Białymstoku, na wydziale śpiewu solowego. Następnie studiował w Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz w Conservatorium Muzycznym w Maastricht.

Umiejętności wokalne doskonalił pod okiem wybitnych śpiewaków w kraju i za granicą min.: Nelly Miricioiu, Frans Kokkelmans, Claudio Desderi, Paul Esswod, Charlote Lehmann, Roger Smeets, Oliver Kloeter, Tamara Jongerden, Kira Boreczko-Dal, Bogdan Makal, Urszula Kryger, Józef Frakstein, Janusz Niziołek, Ryszard Minkiewicz.

Uczestniczył w nagraniach płyt: „Pasji Gdańskiej” Georga Philippa Telemanna z okazji zwrócenia dzieła przez Magdeburg miastu Gdańsk; „Krönungs-Messe” W. A. Mozarta – płyta nagrana na rzecz odbudowy Kościoła Farnego w Guben; „Oratorium Wielkanocnego – Triduum Męki Pańskiej” Tomasza Stobierskiego; kolęd z Chórem WSAP w Białymstoku; „Elijah” F. Mendelssohna z Chórem Festiwalowym Wratislavia Cantans oraz Gabrieli Consort and Players.

Jako artysta śpiewak koncertował w kraju i zagranicą. Współpracował z: Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej, Elbląska Orkiestra Kameralna, Gdyńska Orkiestra Kameralna, Opera Bałtycka, Filharmonia Wrocławska, Opera i Filharmonia Podlaska, Akademicka Orkiestra Barokowa w Katowicach, Maastricht Theater aan het Vrijthof, Tilburg Schouwburg, Rotterdam Schouwburg, Utrecht Stadsschouwburg, Den Haag Lucent Danstheater, Einthoven Parktheater, Den Bosch Theater aan de Parade, Sittard Stadsschouwburg, Barokowa Orkiestra Kameralna Silva Regnum.

W swoim repertuarze artysta posiada działa z epoki baroku, klasycyzmu, bell canto, weryzmu jak i muzyki współczesnej. Wśród ważniejszych dzieł, które wykonywał odnajdziemy: „Il combattimento di Tancredi e Clorinda” C. Monteverdi; „Lutherische Messen”, „Magnificat”, „Die h-Moll-Messe” J. S. Bach; „Der Tod Jesu” C. H. Graun; „Danziger Passion”, „Ich weiß, dass mein Erlöser lebt” G. P. Telemann; „Messiah”, „Serse” G. F. Haendel; „Krönungs-Messe”, „Requiem”, „Le nozze di figro”, „Don Giovanni” W. A. Mozart; „Die Messe Nr. 2 in G-Dur” F. Shubert; Camille Saint-Saens „Oratorio de Noel”; „Elijas” Felix Mendelssohn; „Cigánské melodie”; A. Dvořák; „Il Tabarro” i „Tosca” G. Puccini, „Dzwony” S. Rachmanninova, Requiem B. Chilcott i inne.

Zobacz również: